Μέχρι και πριν από λίγο καιρό, η Αμερική είχε έναν δεσμό αγάπης κι έρωτα με τα αναψυκτικά. Τώρα, μια παλιά σπίθα αγάπης αναβιώνει. Τί πήρε τη θέση τους? Το απλό νεράκι μας.
Το 2013 η Νέα Υόρκη απαγόρευσε την πώληση τεράστιων κυπέλλων με αναψυκτικό σε διάφορες επιχειρήσεις εστίασης. Ένα πράγμα είναι σίγουρο πλέον. Η πρωτιά των αναψυκτικών στην καρδιά των Αμερικάνων, κατέρρευσε.
Για περισσότερο από δύο δεκαετίες, τα αναψυκτικά ήταν το νούμερο ένα ποτό στις προτιμήσεις των Αμερικάνων, με την κατανάλωση να αυξάνεται το 1998 σε 54 γαλόνια (204,5 λίτρα) σύμφωνα με τον παρατηρητή της συγκεκριμένης βιομηχανίας Beverage Digest. Οι Αμερικάνοι έπιναν μόνο 156 λίτρα νερού το χρόνο εκείνη την περίοδο.
Με την πάροδο του χρόνου όμως, τα αναψυκτικά άρχισαν να βρίσκονται στο μάτι του κυκλώνα καθώς πολλοί τα κατηγορούσαν ότι συνέβαλλαν στην παχυσαρκία. Έτσι το νερό ξεκίνησε σιγά σιγά να παίρνει τη θέση που του αξίζει.
Οι Αμερικάνοι πίνουν τώρα περίπου 160 λίτρα αναψυκτικού το χρόνο, μία μείωση της τάξης του 17% από το αποκορύφωμα του 1998. Την ίδια περίοδο, το μέσο όρο της ποσότητας που καταναλώνουν οι άνθρωποι έχει αυξηθεί 38% σε περίπου 220 λίτρα νερού το χρόνο. Τα εμφιαλωμένα μπουκάλια νερού γνώρισαν μεγάλη ανάπτυξη, με την κατανάλωσή τους σχεδόν να διπλασιάζεται στα 79,5 λίτρα το χρόνο.
Ο Stephen Ngo, δικηγόρος, έκοψε τα αναψυκτικά πριν από ένα χρόνο όταν ξεκίνησε να προπονείται για τρίαθλον και ήθελε να διάγει μία πιο υγιεινή ζωή. Τοποθέτησε λοιπόν ένα φίλτρο νερού στο σπίτι του, πάνω στον πάγκο της κουζίνας.
“Μπορεί να είναι πλασίμπο ή μάρκετινγκ, αλλά εγώ νιώθω ότι έχει καλύτερη γεύση” αναφέρει ο Stephen, που πλέον μένει μόνιμα στο Μαϊάμι.
Η τάση αυτή αντικατοπτρίζει τις συνεχόμενες αλλαγές στα γούστα των Αμερικάνων. Δεν πέρασε πολύς καιρός από τότε που το νερό της βρύσης ήταν πρώτο στις προτιμήσεις τους.
Τη δεκαετία όμως του 1980, τα ανθρακούχα αναψυκτικά κατέρριψαν την πρωτιά του νερού της βρύσης, με την κόκα κόλα και την Pepsi να δαπανούν τεράστια ποσά για μάρκετινγκ και διαφήμιση. Οι μεγάλες αυτές εταιρίες χρειάστηκαν τη βοήθεια διάσημων όπως ο Michael Jackson και ο Bill Cosby.
Οι Αμερικάνοι συνέχισαν να πίνουν όλο και περισσότερο από αυτά τα εξαιρετικά ζαχαρώδη αναψυκτικά για περίπου μία δεκαετία. Τότε, η μαγεία των αναψυκτικών άρχισε να ξεθωριάζει. Όλοι, από γιατρούς μέχρι ειδκούς στην υγεία, διατροφολόγους και κυβερνητικούς αξιωματούχους άρχισαν να κατηγορούν τα αναψυκτικά ότι συμβάλλουν στην παχυσαρκία. Η κατανάλωση άρχισε να πέφτει έπειτα από ένα υψηλό στα τέλη της δεκαετίας του 1990.
Την ίδια περίοδο, οι άνθρωποι άρχισαν να στρέφονται στα εμφιαλωμένα νερά ως εναλλακτική λύση. Σε αυτό βοήθησε η εμφιάλωση του νερού σε μικρά μπουκαλάκια που μπορούσε ο καθένας να κουβαλήσει πάνω του.
Μέχρι τότε, το εμφιαλωμένο νερό πωλούνταν σε τεράσια βάζα ή μπουκάλια και στόχευαν ανθρώπους που δεν εμπιστεύονταν καθόλου το νερό του σπιτιού τους.
Αυτή η νέα συσκευασία του εμφιαλωμένου νερού βοήθησε στην τρομερή ανάπτυξη των πωλήσεων του εμφιαλωμένου νερού σε μεγέθη μεγαλύτερα από αυτά του γάλατος και της μπύρας. Είναι γεγονός πως η ποσότητα εμφιαλωμένου νερού που καταναλώνουν οι Αμερικάνοι αυξάνεται κάθε χρόνο εδώ και δύο δεκαετίες. Εάν συνδυαστούν τα λίτρα του εμφιαλωμένου νερού με το νερό της βρύσης που καταναλώνουν οι Αμερικάνοι, το μέγεθος αυτό ξεπέρασε τις πωλήσεις αναψυκτικών κι επίσημα το 2008.
Οι αναλυτές είναι βέβαιοι ότι η πρωτιά αυτή θα κρατηθεί για τουλάχιστον άλλα δύο χρόνια. Δεν γνωρίζουν όμως με βεβαιότητα αν θα υπερισχύσει το εμφιαλωμένο νερό, το νερό της βρύσης ή το φιλτραρισμένο νερό.
Τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται η τάση ο κόσμος να στρέφεται σιγά σιγά σε ακόμα πιο φυσικές πηγές νερού όπως είναι το νερό από ένα φίλτρο νερού. Τα φίλτρα νερού παρέχουν το πιο φρέσκο νερό σε σχέση με τα εμφιαλωμένα, καθώς είναι πάνω από όλα φρέσκο και δεν συντηρείται για μεγάλα χρονικά διαστήματα όπως το εμφιαλωμένο.
America, it’s time to get healthy!
Εάν χρειάζεστε περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο 2310 383 588 ή στο 210 27 55 681.
Θα χαρούμε να σας εξυπηρετήσουμε!
Εναλλακτικά μπορείτε να συμπληρώσετε τη φόρμα επικοινωνίας παρακάτω και θα σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατόν:
Λίγα λόγια για τον αρθρογράφο
Ο Γιώργος Μαργιώλος γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και είναι απόφοιτος του ΑΤΕΙ Εμπορίας και Διαφήμισης. Μιλάει άριστα την αγγλική γλώσσα και (όχι τόσο άριστα) την γερμανική.
Έχει εκτελέσει καθήκοντα Project Manager στο τμήμα Μάρκετινγκ της Avery Dennison – Fastener Division στην Αγγλία. Εκεί, το βασικό του project ήταν να επαναπροωθήσει τα προϊόντα της εταιρίας σε νέες εφαρμογές ώστε να είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο ο κόσμος ήταν πιο εξοικειωμένος με τα φίλτρα νερού, του γεννήθηκε η αγάπη για τα φίλτρα νερού που είναι φιλικά προς το περιβάλλον, μειώνουν τη χρήση πλαστικών εμφιαλωμένων μπουκαλιών και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των ανθρώπων.
Από το 2008 και μετά, έχει δημοσιεύσει πάνω από 300 άρθρα μοναδικού εκπαιδευτικού και ενημερωτικού περιεχομένου πάνω στα φίλτρα νερού και τις νέες τεχνολογίες επεξεργασίας νερού.
Κατά καιρούς, πανεπιστήμια και διδακτορικοί φοιτητές ζητούν να χρησιμοποιήσουν τα άρθρα του Γιώργου Μαργιώλου στις εργασίες τους λόγω της ποιότητας και μοναδικότητας τους.